Welkom bij Scoutinggroep Van Wassenaer Van Obdam

Land- en Waterscouting op een prachtige plek in Park de Paauw in Wassenaar.

Lid worden? Klik dan hier.

Clubhuis huren?

Wist je dat ons clubhuis ook te huur is, voor scoutinggroepen, andere jeugd-verenigingen, scholen en kinderpartijtjes?

BJ8A0216De open dag op zaterdag 7 september bij scouting de Paauw i.o. was ondanks de regen meer dan geslaagd. Een groot aantal Wassenaarse kinderen en hun ouders hebben het terrein aan de Paauwlaan 12 weten te vinden en hebben daar kunnen genieten van de vele activiteiten die door de leiding waren voorbereid.

De open dag begon dit jaar om 12:00 uur en het was al gezellig druk met veel eigen leden en hun ouders. Dit kwam doordat de leden vooraf aan de open dag, de jaarlijkse overvliegopkomst hadden. Tijdens deze bijeenkomst gaan de oudste leden van een speltak (leeftijdsgroep) over naar een volgende speltak. Dit gaat samen met een leuke en uitdagende activiteit, die past bij de leeftijd en de speltak. Bijna alle leden waren aanwezig en daardoor liepen er leden rond van 5 tot 23 jaar.

Na de gezamenlijke lunch begon de open dag en konden de leden, hun ouders en geïnteresseerde smullen van de broodjes en pizza klaargemaakt in de vernieuwde kampvuurkuil, de hoogte opzoeken bij de kabelbaan, kanoen in de sloten of zeilen op de paauwvijver. De jongste kinderen konden zich ook nog laten schminken. Bovendien was er een informatiestand met van alles over de scouting. Daarnaast waren er tenten opgezet die gebruikt worden tijdens overnachtingen met kampen. Hierdoor kreeg je een goed beeld van wat scouting de Paauw i.o. allemaal doet.

Benieuwd naar wat we allemaal doen tijdens opkomsten? Kom dan een keertje kijken bij scouting de Paauw i.o. Voor meer informatie: www.scoutingdepaauw.nl of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

BJ8A0178BJ8A0199BJ8A0246